Evaluatie

  Hieronder vind je het formulier dat de leerkracht zal gebruiken bij het evalueren van de opdracht. 

  ondermaats  voldoende goed zeer
goed
Inhoud
werkblaadjes


Je lost de vragen over het bronnenmateriaal niet volledig en niet correct op. Je maakt veel fouten en/of vult te vaak niets in. 


Je lost de vragen over het bronmateriaal nog niet volledig op. Er ontbreken hier en daar antwoorden en/of je maakt toch nog vaak fouten. 

Je lost de vragen over het bronmateriaal grotendeels volledig op. Ook maak je weinig fouten. 


Je lost de vragen over het bronmateriaal volledig en correct op. Op iedere vraag wordt uitgebreid geantwoord.

verslag

De inhoud van het verslag over jouw eigen tentoonstelling voldoet niet aan alle criteria. (lengte van het verslag, inhoud, uiten van mening…) 

De inhoud van het verslag over jouw tentoonstelling is niet volledig. 

De inhoud van het verslag over jouw tentoonstelling is volledig. 

De inhoud van het verslag over jouw tentoonstelling is volledig en bevat uitdieping. De tekst voldoet aan alle criteria. 

Taal
spelling 

Je maakt te veel spellingsfouten, fouten tegen woordenschat en grammaticafouten.

Je maakt af en toe spellingsfouten, fouten tegen woordenschat en grammaticafouten.

Je maakt weinig spellingsfouten, fouten tegen woordenschat en grammaticafouten.

Je maakt geen spellingsfouten, fouten tegen woordenschat en grammaticafouten.

structuur 

Er ontbreekt structuur in jouw verslag. De opbouw van de tekst is niet logisch.

Je probeert structuur in je tekst te krijgen, maar het blijft als lezer nog onduidelijk.

Je tekst is gestructureerd, al duiken er soms onduidelijkheden op. 

Je tekst is goed gestructureerd en de lezer begrijpt waar je naartoe wil.

Attitude 
concentratie

Je bent met andere dingen bezig en bent te snel afgeleid. Concentratie op de taak houden is moeilijk voor jou.

Je werkt niet altijd alert aan de taak. Je herpakt je soms en werkt door, maar dan herval je weer.

Je werkt meestal alert aan je taak en bent meestal geconcentreerd.

Je werkt goed door en maakt je taak op een geconcentreerde en aandachtige wijze.

volbrengen van de taak

Je volgt de stappen van het proces niet en in je uiteindelijke verslag ontbreken meerdere zaken.

Je volgt de helft van de stappen van het proces.

Je volgt de stappen van het proces goed, maar laat af en toe steekjes vallen bij het maken van de opdracht.

Je volgt de stappen van het proces en maakt de opdracht zoals het hoort.